Historia CAPRICE w Polsce

Historia działalności firmy Caprice w Polsce sięga początku lat 90-tych, kiedy to produkowała na terenie naszego kraju cholewki obuwia damskiego, montowanego później w Niemczech, w Pirmasens, mieście uznawanym jako światowa stolica technologii obuwniczych. W efekcie znacznego zwiększenia zapotrzebowania na swe produkty ale też dużych zmian na zachodnioeuropejskim rynku pracy rozpoczęła również produkcję części swych kolekcji w Polsce.

W pewnym momencie podjęła nawet starania wykupienia polskiego zakładu produkującego cholewki aby inwestując kilka milionów ówczesnych zachodnioniemieckich marek na jego bazie wybudować nowoczesną fabrykę obuwia. Niestety, jeden z polskich producentów, poprzez niezupełnie zgodne z prawem działania przejął ten zakład, doprowadzając go zresztą w późniejszym okresie (jak też i inną dużą fabrykę ze Słupska) do upadku...

Był to moment przełomowy w historii Caprice. Zamiast w Polsce, supernowoczesne centrum technologiczne powstało w niemieckim Pirmasens, natomiast masową produkcję firma rozwinęła zarówno w Polsce, w tzw. "przerobie uszlachetniającym" dostarczając całą technologię, odpowiednie maszyny i wszelkie materiały, jak również w kilku innych krajach Europy i Dalekiego Wschodu.

Mimo, że cała produkcja przeznaczona była na rynek zachodnioeuropejski, już w roku 1994 niektórzy polscy handlowcy mieli okazję zapoznać się z modelami damskiego obuwia Caprice. Pomimo faktu, że na polski rynek trafiały wyłącznie niewielkie próbne partie obuwia z produkcji przeznaczonej na Zachód, już wówczas wiele polskich klientek doceniło zalety obuwia Caprice, które było niezwykle wygodne, lekkie i elastyczne. Wtedy też firma Caprice zastosowała na większą skalę swój patent - system amortyzacji w obcasie, nazwany pierwotnie Softwalk, który od czasu późniejszego wprowadzenia do produkcji we wszystkich firmach koncernu Wortmann otrzymał nową nazwę i jako Antishokk znalazł już zastosowanie w dziesiątkach milionów par butów damskich produkowanych pod różnymi markami, między innymi Tamaris i Sally Ohara.

DZZachęcony pierwszymi próbami Dariusz Żabiński, prowadzący wówczas działania Caprice w Polsce, postanowił zainteresować stronę niemiecką możliwościami sprzedaży obuwia Caprice na rynku polskim. W efekcie, w końcu roku 1996, w centrali koncernu Wortmann, do którego należy firma Caprice, zapadła decyzja o wprowadzeniu na polski rynek regularnej sprzedaży nie tylko obuwia Caprice ale także marek Tamaris, Gino Ventori, Fun & Co. Już w pierwszych kilku miesiącach roku 1997 wartość kontraktacji obuwia niemieckiego koncernu przekroczyła ponad dziesięciokrotnie wszelkie uzyskiwane wcześniej poprzez kilka niezależnych kanałów dystrybucji. Z uwagi na ogromne zainteresowanie rynku polskiego powstały zorganizowane przez Dariusza Żabińskiego polskie filie niemieckich firm Wortmann i Caprice. W poczatkowym okresie udział sprzedaży obuwia Caprice był jeszcze stosunkowo niewielki, ale od wprowadzenia do produkcji w roku 2003 nowego patentu Caprice "walking on air" sprzedaż tej marki rosnie w postępie geometrycznym.

Obecnie polskie przedstawicielstwo Caprice kierowane przez Dariusza Żabińskiego obsługuje sprzedaż do ponad 500 klientów w Polsce oraz kilkudziesięciu na Litwie. Firma tradycyjnie uczestniczy we wszystkich targach branżowych w kraju i za granica, bierze udział w Dniach Zakupów GARANTa, organizuje też własne spotkania bankietowe. W Showroomie w Poznaniu można przy muzyce i dobrej kawie obejrzeć wszystkie dostępne kolekcje. Firma wyciągneła wnioski z kilku błędów popełnionych na początku kontaktów z polskim rynkiem, a zadowolenie i zaufanie klientów stało sie motorem błyskawicznego rozwoju. Marka Caprice jest już kojarzona z bardzo wygodnym i jednoczesnie modnym obuwiem, w którym nawet przy drobnych detalach nie zastępuje się niczym naturalnej skóry. Stosowane w butach Caprice innowacje, w szczególności system "walking on air" nie są żadnym gagiem reklamowym, a ich obecność jest zarówno widoczna jak i wyczuwalna już przy pierwszym kontakcie, co znakomicie wpływa na wyniki sprzedaży detalicznej.

Caprice wspiera swych klientów różnorodnymi materiałami reklamowymi. Jednolita strategia marketingowa prowadzona w Polsce konsekwentnie od kilku lat zbudowała już bardzo pozytywny wizerunek marki Caprice, znikoma ilość reklamacji i coraz ciekawsze kolekcje skłaniają wielu handlowców do rozwijania współpracy.